menu

Ділова Українська мова професійного спрямування ( для юристів) Варіант 1

ВАРІАНТ № 1

Завдання 1. Розкрийте зміст теоретичного питання у формі зв'язного тексту і проілюструйте прикладами. Обґрунтуйте свою думку.
Офіційно-діловий стиль мовлення як функційний різновид сучасної української літературної мови: соціальна та лінгвістична сутність,характерні риси, сфери обслуговування, підстилі.
Завдання 2. Складіть і запишіть українською мовою автобіографію як документ, дотримуючись сучасних вимог до її оформлення та подаючи всі реквізити.
Завдання 3. Прочитайте терміни і запишіть їх, ставлячи замість крапок, де необхідно, пропущені букви. Підкресліть вставлені букви та усно з'ясуйте правопис і вимову термінів.
а) Адвока..с..кий, експ..рт, злочин..іст..,кр..м..наліст..ка, небе..пека, покара..я, правосуд..я, санкц..я, скасува..я,юр..с..дикц..я.
б) Авансува..я, а..тобіограф..я, адм..н..страц..я,акц..он..р, аргум..нт, докум..нтал..ніст.., доруче..я, засіда..я, ком..рц..я,ро..писка.
Завдання 4. Прочитайте мікротексти і доберіть, аргументуючи,заголовки до них. Запишіть мікротексти, розкриваючи дужки, ставлячи необхідні букви та розділові знаки. Усно обґрунтуйте правопис слів, вибір прийменників і сполучників та уживання розділових знаків.
а) А..cолютна ві..повідал..ніст.. вид мат..ріал..ної ві..повідал..н..сті суб..єктів міжнародного права що виникає (у,в) р..зул..таті заподія..я шкоди// А..солютна ві..повідал..ніст.. ґрунтуєт..ся на договірному зобов..яза..і ві..шкодувати заподія..у мат..ріал..ну шкоду (не)залежно від вини того хто ..причинив її// А..солютна ві..повідал..ніст.. ві..шкодува..я шкоди заподія..ої правомірною діяльніс..ю держави//Застосовуєт..ся аналогіч..но ві..шкодува..ю ..битків (у,в) зв..язку з ..кспл..атац..єю джерел підвище..ої небе..пеки//
б) Документ пере..баче..а законом мат..ріал..на форма одержа..я ..беріга..я використа..я (і,й) пошире..я інформац..ї шляхом ф..ксац..ї її на папері магнітній кіно- відео- фотоплівці або на іншому носії// Ро..різняют.. документи перви..і втори..і та вихідні// Перви..ий документ містит.. вихідну інформац..ю// Втори..ий документ підготовле..ий (у,в) р..зультаті аналізу та обробки інформац..ї яка містит..ся (у,в) перви..ому документі і характ..р..зує зміст його місцезнаходже..я тощо (р..ферат р..ф..ративний журнал р..цензія)//Вихідний документ ..правжній (а..тентичний) ор..гінал (Ю.С. Шемшученко)
Завдання 5. Прочитайте юридичні терміни і запишіть їх,ставлячи наголос і вказуючи в дужках їх походження за "Словником іншомовних слів". Подайте дефініцію (коротке визначення) понять, номінованих цими термінами. Усно з'ясуйте функцію запозичених слів у національній термінології.
Зразок:Адвокат (лат.) - особа, що надає юридичну допомогу населенню, установам,підприємствам і організаціям порадами та складанням різних юридичних документів, здійснює правовий захист на судовому засіданні.
Адоптація, акцепт, амністія, апеляція, делікт, експерт,касація, рапорт, реквізит, санкція.
Завдання 6. Прочитайте і поясніть значення наведених паронімів. Поставте наголос. Складіть із паронімами словосполучення різних способів підрядного зв'язку (узгодження, керування, прилягання).
Зразок:Адресант - адресат.
Адресант - той, хто надсилає кому-небудь лист,телеграму тощо (відправник); невідомий адресант (узгодження).
Адресат - той, кому адресується, надсилається лист, телеграма тощо; той, хто одержує інформацію (одержувач); поважний адресат(узгодження).
Абонемент - абонент; адрес - адреса; анотація - нотація;афект - ефект; базовий - базисний; варта - вахта; виборний - виборчий; дипломат- дипломант - дипломник; особовий - особистий; формувати - формулювати.
Завдання 7. Прочитайте подані російською мовою терміноодиниці та сталі словосполучення професійно-ділової мови правоохоронців.Наведіть українські відповідники і запишіть їх. Усно з'ясуйте особливостіправопису слів у близькоспоріднених мовах.
Зразок:Преступник - злочинець.
а) Арестимущества, арестованный, банда уголовных преступников, беззаконный, блюстительпорядка, введение в убыток, взятие под стражу, вооруженный грабёж,международный бандитизм, судебное дело.
б)Внештатный сотрудник, директивный документ, доверенность, должностное лицо,должность, доход, заверение копии документа, заверитель, расписка, служебнаязаписка.
в) Вшеренгу становись! Направо! Равняйсь! Смирно! Шагом марш!
Завдання 8. Прочитайте речення. Виявіть, аргументуючи,орфографічні, лексичні, граматичні, пунктуаційні та стилістичні помилки. Запишітьправильні (без помилок) варіанти речень. Усно з'ясуйте правопис власних імен таназв.
Зразок:Слідчий слітчого відділеня залізничного РВ УМВС України в м.Львов капітанміліциї Біленко І.А. согласно с ст.95 та 97 КПК України приняв устну заяву озлочині від Супрун Віктора Петровича 1943 рока народженя.
Слідчий слідчого відділення ЗалізничногоРВ УМВС України в м.Львів капітан міліції Біленко І.А. згіднозі ст. 95 та 97 КПК України прийняв усну заяву про злочинвід Супруна Віктора Петровича, 1943 року народження.
а) Приказом УВС України в запорізькій області від 01.10.95.№ 101 у комунарський РВВС на посаду участкового інспектора міліції назначенлейтенант міліції Іванов Іван Іванович прибувший після закінчення Харківськогоюридичного інститута.
б) Відповідальність за виконання данного приказа возложитина майора міліції Вороб'йова Олександра Олексієвича - замісника начальникаРВВС. Контроль за виконанням данного приказа возложити на капітана міліціїБондаренко Івана Петровича замісника начальника по о/с РВВС.
в) Т.Іванов І.І. службу в органах МВД проходит з жовтня 1979рока.
Завдання 9. Прочитайте мікротексти та блок запитань.Перекладіть мікротексти та запитання українською мовою і запишіть. Усноз'ясуйте правопис слів, вибір прийменників та сполучників, особливостіперекладу дієслівних форм (дієприкметників, дієприслівників). Обґрунтуйте розділові знаки, умови та засоби милозвучності українського мовлення.
а)Виктимология в основном изучает личность жертвы. Но не менее полезна, каксправедливо отмечает Л.Ф.Франк, и виктимологическая характеристика преступникаи прежде всего в таком аспекте: роль личности и поведение жертвы в развитиипреступления; отношения, возникающие между преступником и потерпевшим до, вовремя и после совершения преступления: их взаимодействие и взаимовлияние всоздании криминогенной и виктимогенной ситуации и т.д. Выяснениевзаимоотношений между жертвой и преступником позволяет преодолеть традиционноепротивопоставление их друг другу.
Ключевымв виктимологии является "жертва", "виктимность","виктимизация", "виктимная обстановка"(А.Н. Джужа, Е.Н. Моисеев)
б)Вводные слова и вводные конструкции в научной прозе играют особую роль. Ониупотребляются для связи мыслей, последовательности изложения (например,"во-первых", "во-вторых", "итак","следовательно", "таким образом" и т.п.); для выраженияпредположения (например, "очевидно", "вероятно" и т.п.);для оценки степени достоверности излагаемого (например,"действительно", "конечно", "разумеется" - приоценке факта как достоверного; "положим","надо полагать" - при оценке факта как предполагаемого;"вероятно", "возможно" - при оценке факта как возможного);для указания на источники информации (например, "по нашему мнению","по данным ЮНЕСКО")(А.К. Демидова)
в)Работник милиции находится под защитой закона.
Законом гарантируется защита жизни, здоровья, чести, достоинства, имущества работника милиции и членов его семьи от преступных посягательств и других противоправных действий.
Оскорбление работника милиции, сопротивление, угроза, насилие и другие действия,препятствующие выполнению возложенных на работника милиции задач, влекутустановленную законом ответственность(Закон Украины"О милиции" с изменениями и дополнениями.-К.,1990.)
г)
1.Имеется ли кровь на исследуемом объекте?
2.Принадлежит ли она человеку или животному?
3. Можетли кровь принадлежать конкретному лицу?
4.Принадлежит ли кровь на исследуемом пятне мужчине или женщине?
5.Принадлежит ли кровь взрослому человеку или младенцу?
6.Какова давность образования кровяного пятна?
Категория: задания, методички | Добавил: Запорожье (07.12.2010)
Просмотров: 2658 | Теги: українська мова, ЗЮИ, професійного спрямування, юридический факультет