menu

Ділова Українська мова професійного спрямування ( для юристів) Варіант 2

ВАРІАНТ № 2

Завдання 1. Розкрийте зміст теоретичного питання у формі зв'язного тексту і проілюструйте прикладами. Обґрунтуйте свою думку.
Сучасні класифікації ділових паперів: принципи, види ділових паперів, спільне і специфічне.
Завдання 2. Складіть і запишіть українською мовою рапорт як документ, дотримуючись сучасних вимог до його оформлення та подаючи всі реквізити. Усно з'ясуйте особливості творення відмінкових форм іменників другої відміни чоловічого роду і розділові знаки в складнопідрядних реченнях із підрядними мети та причини.
Завдання 3. Прочитайте терміни та термінологічні словосполучення і запишіть їх, ставлячи замість крапок, де необхідно, пропущені букви. Підкресліть вставлені букви та усно з'ясуйте правопис і вимову термінів.
а) А..торс..ке право, авар..я, адм..н..стративна ві..повідал..ніст.., закон..іст.., затрима..я, злочинец.., ..дент..фікац..я, ув..язне..ий, юр..ст, юст..ц..я.
б) Громадс..кий порядок, д..ректор, докум..нтац..я, ділове мовле..я, кол..га, лист-проха..я, об..єдна..я, оформлен..я, с..кретар..,стат..я.
Завдання 4. Прочитайте мікротексти і доберіть,аргументуючи, заголовки до них. Запишіть мікротексти, розкриваючи дужки,ставлячи необхідні букви та розділові знаки. Усно обґрунтуйте правопис слів, вибір прийменників і сполучників та уживання розділових знаків.
а) Адм..н..страт..вна ві..повідал..ніст.. вид юр..д..чної ві..повідал..ності// Підставою для адм..н..страт..вної ві..повідал..ності є адм..н..стративне правопоруше..я// Пита..я порядку застосува..я адм..н..страт..вної ві..повідал..ності р..гулюют..ся ..одексом України про адм..н..стративні правопоруше..я// До порушників застосовуют..ся адм..н..стративні ..тягне..я попередже..я штраф платне вилуче..я предмета який став знаря..ям вчине..я або бе..посереднім об..єктом адм..н..страт..вного правопоруше..я конф..скац..я позбавле..я сп..ц..ального права нада..ого дан..ому гром..дянинові тощо (Ю.С.Шемшученко)//
б) Акц..я вид ці..ого паперу без встановле..ого строку обігуякий сві..чить про пайову участь (у,в) статутному фонді акц..онерного товариства// Акц..я пі..тверджу.. право на участь (у,в) управлі..і акц..онерним товариством дає право на одержа..я частини прибутку (у,в) вигляді д..віденду(і,й) участь (у,в) ро..поділі майна при його ліквідації// Як пр..дмет постійного продажу (і,й) купівлі акц..ї мают.. свою ціну// Сум..а зазначе..а на акц..ї становит.. її номінал..ну вартість а її фактична продажна ціна називаєт..ся курсом акц..ї// Ро..різняют.. ч..тири види акц..й іме..і на пр..д..явника пр..вілейова..і та прості (С.В.Мочерний)//
Завдання 5. Прочитайте юридичні терміни і запишіть їх,ставлячи наголос і вказуючи в дужках їх походження за "Словником іншомовних слів". Подайте дефініцію (коротке визначення) понять,номінованих цими термінами. Усно з'ясуйте функцію запозичених слів у національній термінології.
Зразок: Арешт(лат.) - запобіжний захід, який полягає у взятті під варту підозрюваного, обвинуваченого або підсудного з метою запобігання можливому ухиленню їх від слідства і суду,перешкодженню у встановленні істини в справі або зайняттю злочинною діяльністю,а також забезпечення виконання вироку.
Акція, алібі, вексель, віза, ексгумація, кампанія, компанія,корупція, кримінологія, ліцензія.
Завдання6.Прочитайте і поясніть значення наведених паронімів.Поставте наголос. Складіть із паронімами словосполучення різних способів підрядного зв'язку (узгодження,керування, прилягання).
Зразок:Виборний - виборчий.
Виборний - який визначається, обирається голосуваннямна якусь посаду або для виконання певних обов'язків; виборна посада(узгодження).
Виборчий - який стосується виборів, їх організаціїта проведення виборчий округ (узгодження).
Вивільняти - визволяти - звільняти; вигляд - вид; гарантійний - гарантований; адресат - адресант; демонстративний - демонстраційний; економіка - економія; замір - намір; змушувати - примушувати; ізоляторний -ізоляційний; кампанія - компанія.
Завдання 7.Прочитайте подані російською мовою терміноодиниці та сталі словосполучення професійно-ділової мови правоохоронців. Наведітьукраїнські відповідники і запишіть їх. Усно з'ясуйте особливості правопису сліву близькоспоріднених мовах.
Зразок:Приказ - наказ.
а)Антиправовые действия, арестовывать, безопасность, обыск, осведомитель, правовед, преступник, суд, судебный процесс, угрожать оружием.
б)Авторское свидетельство, администрация, довод, извещение, повестка дня, сделка, совещание, соглашение, ссуда, уведомить.
в) Бегоммарш! Вольно! Все налицо (доклад начальнику)! Выше ногу! В ружьё!
Завдання8. Прочитайте речення. Виявіть, аргументуючи, орфографічні, лексичні,граматичні, пунктуаційні та стилістичні помилки. Запишіть правильні (безпомилок) варіанти речень. Усно з'ясуйте правопис власних імен та назв.
Зразок:Т.Іванов І.І. службу в органах МВД україни проходит с жовтня 1979 рока.
Т.Іванов І.І. службу в органах МВСУкраїнипроходитьіз жовтня 1979 року.
а) ПетренкоС.В. по функціональним обов’язкам обслуговує територію від вул. Космічної до вул.Марса, на якій проживають 4-5 тис. населення.
б) З цілью закріплення на службі в органах міліції т.ІвановуТ.Д. і привиття єму необхідних практичних навичок, приказую: закріпити залейтенантом міліції Івановим Т.Д. наставника капітана міліції Сергієнко ВалиляСергієвича.
в) Т. Савченко В.В. уділяє увагу профілактичній роботі попопередженню правопорушень і здійснення злочинів.
Завдання9.Прочитайте мікротексти та блок запитань. Визначте функційні стилі, до яких вони належать. Доберіть, аргументуючи, заголовки домікротекстів. Перекладіть мікротексти та запитання українською мовою і запишіть. Усно з'ясуйте правопис слів, вибір прийменників та сполучників, особливості перекладу дієслівних форм (дієприкметників, дієприслівників). Обґрунтуйте розділові знаки, умови та засоби милозвучності українського мовлення.
а) Криминологическая наука относится к тем отраслям научного знания, существующую основу развития которых составляет постоянный приток эмпирического материала. Поэтому исключительно важная роль в развитии криминологии и обеспечении стоящих перед ней задач принадлежит конкретным исследованиям. Криминологические исследования получают все более широкое распространение, так как они дают важный материал, который может использоваться для повышения эффективности управления в сфере борьбы с преступностью и позволяет правильно учитывать обстановку при принятии решений. Одним из свидетельств важности процесса получения нового знания о преступностии связанных с ней явлений следует считать проведение в 1995 году специального расширенного заседания Координационного бюро по криминологии(А.Н. Джужа, Е.Н. Моисеев)//
б) Влексическом составе функционального стиля научной и технической литературы, поклассификации проф. А.Л. Пумпянского, следует разграничивать:
1)терминологическую лексику;
2)общенаучную и общетехническую лексику;
3)слова-организаторы научной и технической мысли.
Терминологическая лексика занимает большое место в научной прозе, что обусловлено ее функциональным назначением: термины несут в себе информацию значительно большую, чем другие лексические единицы(А.К. Демидова)//
в)Каждое лицо имеет право на необходимую оборону независимо от возможностей избежать посягательства или обратиться за помощью к другим лицам либо органам власти.
Необходимой обороной признаются действия, совершенные в целях защиты интересов либо правобороняющегося лица или другого лица, интересов общества или государства отобщественно опасного посягательства путем причинения посягающему вреда, если такие действия были обусловлены необходимостью незамедлительного предотвращения либо пресечения посягательства (Уголовный кодекс Украины: Научно-практический комментарий: (По состоянию уголовного законодательства и постановлений Пленума Верховного Суда Украины на 25.10.95г.). - К.,1995)// г)
1.Учитывая индивидуальные и возрастные особенности испытуемого и конкретные условия, в которых происходило событие (указать, какое), мог ли испытуемыйправильно воспринимать важные для дела обстоятельства (указать, какие)?
2.Учитывая психическое состояние испытуемого в момент восприятия, мог ли он правильно воспринимать важные для дела обстоятельства (указать, какие)?
3.Обладает ли испытуемый абсолютной чувствительностью зрительного, слухового (или иного) анализатора, достаточной для восприятия раздражителя (указать, какого)?
4.Имеются ли у испытуемого признаки повышенной внушаемости?
Категория: задания, методички | Добавил: Запорожье (07.12.2010)
Просмотров: 2303