menu

Ділова Українська мова професійного спрямування (для юристів) Варіант 4

ВАРІАНТ № 4
Завдання 1. Розкрийте зміст теоретичного питання у формі зв'язного тексту і проілюструйте прикладами.
Обґрунтуйте свою думку.
Вимоги до мовних засобів ділових паперів на лексико-фразеологічному, орфографічному, морфологічному,
синтаксичному рівнях.
Завдання 2. Складіть і запишіть українською мовою розписку як документ, дотримуючись сучасних вимог до її
оформлення та подаючи всі реквізити. Усно з'ясуйте правила відокремлення прикладок у реченнях, особливості
творення відмінкових форм власних чоловічих та жіночих імен, відмінювання кількісних складних числівників в
українській мові.
Завдання 3. Прочитайте терміни і запишіть їх, ставлячи замість крапок, де необхідно, пропущені букви.
Підкресліть вставлені букви та усно з'ясуйте правопис і вимову термінів.
а) Дакт..лоскоп..я, д..з..ртирство, д..кларац..я, д..ліктна ві..повідальн..сть, д..т..ктив, нещас..ний випадок,
пі..судний, пр..мусове лікува..я, пр..ц..дент, ц..віл..ний позов.
б) Акц..он..р, бе..готівковий, в..доміст.., домовле..ість, кр..д..торс..кий, посвідче..я, ро..писка про одержа..я,
ро..порядже..я, ро..рахунок, управлі..я, ф..л..я.
Завдання 4. Прочитайте мікротексти і доберіть, аргументуючи, заголовки до них. Запишіть мікротексти,
розкриваючи дужки, ставлячи необхідні букви та розділові знаки. Усно обґрунтуйте правопис слів, вибір
прийменників і сполучників та уживання розділових знаків.
а) Аукц..он спосіб продажу товарів на основі конкурс.. покупців коли товар попередн..о виставляєт..ся для огляду//
Аукц..о..ий продаж може бути пр..мусовим (і,й) добровіл..ним організова..им продавцем (і,й) ..дійснюва..им через
організац..ю спец..ал..но уповноваже..у на те яка (у,в)цих ві..носинах виступа.. як правило ком..с..онером// Продаж
на аукц..оні є також одним із способів ..дійсне..я пр..ват..зац..ї (в,у) Україні// Порядок проведе..я цих аукц..онів
регулюєт..ся ..аконом України Про пр..ват..зац..ю (не)великих державних пі..приємств (малу пр..ват..зац..ю) (С.В.
Мочерний)//
б) Ці..і папери грошові документи які засв..дчуют.. правоволоді..я або відносини позики визначают.. відносини між
еміт..нтом (і,й)влас..ником ці..их паперів як правило пере..бачают.. виплату доход.. (в,у)вигляді д..відендів або
процентів пере..бачают.. можливіст.. пер..дачі грошових та інших прав що випливают.. з цих документів іншим
особам// Правовий статус ці..их паперів мают.. л..ше документи зазначе..і (в,у) нормативно-правових актах
держави як ці..і папери інші грошові або (не)грошові документи хоча (б)вони (й,і) знаходилися (в,у) обігу (в,у)
Україні ці..ими паперами (не)визнают..ся (Ю.С. Шемшученко)//
Завдання 5. Прочитайте юридичні терміни і запишіть їх, ставлячи наголос і вказуючи в дужках їх походження
за "Словником іншомовних слів". Подайте дефініцію (коротке визначення) понять, номінованих цими
термінами. Усно з'ясуйте функцію запозичених слів у національній термінології.
Зразок:Акредитування (лат.) - процес призначення дипломатичного представника.
Аболіція, аброгація, абсолюція, адміністрація, браконьєр, вердикт, версія, диспозиція, статус, юрисдикція.
Завдання 6. Прочитайте і поясніть значення наведених паронімів. Поставте наголос. Складіть із паронімами
словосполучення різних способів підрядного зв'язку (узгодження, керування, прилягання).
Зразок: Говіркий - говірковий.
Говіркий - охочий до розмов, балакучий; говіркий юнак (узгодження).
Говірковий - який стосується говірки як різновиду загальнонародної мови, поширеного на невеликій території,
діалекту; говірковий різновид (узгодження).
Визволений - визвольний; ґрунтовий - ґрунтовний; декваліфікація - дискваліфікація; загрожувати - погрожувати;
інструктивний -інструкційний; комунікативний - комунікаційний; навчальний - повчальний; обшукувати-
ошукувати; приводити - призводити; свідоцтво - свідчення.
Завдання 7. Прочитайте подані російською мовою терміноодиниці та сталі словосполучення професійно-ділової
мови правоохоронців.Наведіть українські відповідники і запишіть їх. Усно з'ясуйте особливості правопису слів у
близькоспоріднених мовах.
Зразок: Отчёт - звіт.
а)Бродяжничество, взятка, выявление мотивов преступления, дознаватель, криминальный процесс, приговор,
свидетель, следствие, юриспруденция.
б) Бланк учреждения, договор, заместитель директора, контрольный пакет акций, отзыв, открытое письмо,
предложение, приказ по институту, справка, штамп.
в)Здравия желаем! К ноге! Кругом! Налево! Смирно, равнение на середину!
Завдання 8. Прочитайте речення. Виявіть, аргументуючи, орфографічні, лексичні, граматичні, пунктуаційні
та стилістичні помилки.Запишіть правильні (без помилок) варіанти речень. Усно з'ясуйте правопис власних
імен та назв.
Зразок:Слідчий слідчого відділеня богунского РВ УМВД України в Жетомирскій області капітан міліції Петренко
П.М. разглянувши матеріали кремінальної справи № 1933 порушеної за ознаками злочина перетбаченого ч.3 ст.81
КК України постановив...
Слідчий слідчого відділення Богунського РВ УМВСУкраїни в Житомирській області капітан міліції Петренко
П.М.,розглянувши матеріали кримінальної справи № 1933, порушеної за ознаками злочину, передбаченого ч.3 ст.81
КК України,постановив...
а) Т. Петренко С.В. пользується авторитетом серед населення обслужуваемої терріторії і особистого
райвідділення.
б) Старший лейтенант Іваненко І.Д. на обслужуваемом адмінучасту особово розкрив 1 злочин, 2 останніх при
непосредственній його участі.
в) Т. Степанчишин І.І. дісціплінірований працівник. По характеру спокоєн, видержан. В обращенії з
окружаючими вежлівий, тактичний.
Завдання 9. Прочитайте мікротексти та блок запитань. Визначте функційні стилі, до яких вони належать.
Доберіть, аргументуючи, заголовки до мікротекстів. Перекладіть мікротексти та запитання українською
мовою і запишіть. Усно з'ясуйте правопис слів, вибір прийменників та сполучників, особливості перекладу
дієслівних форм (дієприкметників, дієприслівників). Обґрунтуйте розділові знаки, умови та засоби милозвучності
українського мовлення.
а) Для этапа становления советской криминологии (1918-начало 30-х годов) былихарактерны следующие
моменты:
- она формировалась в рамках науки уголовного права посредством проведения социологических исследований,
причем главное внимание уделялось состоянию преступности, ее причинам, личности преступника. Особо
следует выделить изучение детской преступности и мер борьбыс ней; изучение преступности и элементов ее
основывалось на конкретном фактическом материале и с учетом требований комплексного подхода к анализу
социального явления;
- сам термин "криминология"употреблялся в этот период редко.
Оценивая этот этап в целом, следует подчеркнуть, что именно тогда была подготовлена база сегодняшней
криминологии(А.Н. Джужа, Е.Н. Моисеев)//
б)Специальные термины выражают объекты и предметы науки и техники, они обычно однозначны в общем
языке и в пределах функционального стиля научной и технической литературы. Таких терминов в языке много -
около 90% лексики.
Узкоспециальные термины - достояние ограниченного круга специалистов в данной области знаний. Они
используются в основном в научных произведениях, рассчитанных на людей, занятых в этой области науки и
техники(А.К. Демидова)//
в) Не является преступлением действие, хотя и подпадающее под признаки деяния, предусмотренного уголовным
законом, но совершённое в состоянии крайней необходимости, то есть для устранения опасности, угрожающей
интересам государства, общественным интересам, личности или правам данного лица или других граждан, если
эта опасность при данных обстоятельствах не могла быть устранена другими средствами и если причиненный
вред является менее значительным, чем предотвращенный вред(Уголовный кодекс Украины:
Научно-практический комментарий: (По состоянию уголовного законодательства и постановлений Пленума
Верховного Суда Украины на 25.10.95г.). - К.,1995) //
г)
1.Какова непосредственная техническая причина происшествия (столкновения поездов, схода с рельсов поезда,
локомотива либо вагонов и др.)?
2. Не являетсяли крушение (авария) следствием данной технической причины (например, сход вагона с рельсов
вследствие излома шейки оси)?
3. Могли ли такие-то неисправности (подвижного состава, пути) вызвать крушение (аварию), и если да, то при
каких обстоятельствах?
4. Какие организационные недостатки способствовали крушению (аварии)?
Категория: задания, методички | Добавил: Запорожье (22.12.2010)
Просмотров: 1803 | Теги: ділова українська мова, юристам, завдання, замовити, ЗЮИ